Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Μερικές βασικές θέσεις της ΠΑΣΠ ΣΘΕ Σάμου για την Παιδεία και το Δημόσιο Πανεπιστήμιο


Π.Α.Σ.Π. Σχολής Θετικών Επιστημών(Σάμου) Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Το όραμα και οι θέσεις μας για ένα δημόσιο,
δωρεάν, αυτοδιοίκητο και σύγχρονο
Πανεπιστήμιο, κέντρο παραγωγής και διάδοσης
επιστημονικής γνώσης, καινοτομίας και
αξιών...κέντρο ελεύθερου και δημοκρατικού
Διαλόγου, κέντρο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης
και της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών...”

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Ο ρόλος των Α.Ε.Ι.
Θεωρούμε ότι το Δημόσιο Πανεπιστήμιο οφείλει να είναι κέντρο παραγωγής και διάδοσης επιστημονικής γνώσης, καινοτομίας και αξιών,κέντρο ελεύθερου και δημοκρατικού Διαλόγου,κέντρο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών,προασπιστής της ελευθερίας και της ισότητας χωρίς κοινωνική και φυλετική διαστρωμάτωση,αρωγός έρευνας και προόδου, που θα παρέχει στους φοιτητές τα εφόδια ανάδειξής τους σε επιστήμονες ‐ κοινωνικά ενεργούς πολίτες ‐έτοιμους να συμβάλλουν «με λογισμό και μ’ όνειρο» στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας μας.


Δημόσιο ΔΩΡΕΑΝ Πανεπιστήμιο
Πάγια θέση μας αποτελεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελεί προνόμιο των λίγων ούτε ανάγκη των πολλών. Αποτελεί κατάκτηση και δικαίωμα όλων. Λέμε ΟΧΙ στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Θέλουμε μια εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τις κοινωνίας και όχι να υποτάσσεται σε επιταγές ιδιωτικών συμφερόντων. Η γνώση δε θα πρέπει να εξειδικεύεται και να τεμαχίζεται. Αντιθέτως, θα πρέπει να είναι πλουραλιστική, πολύπλευρη και να συμβαδίζει με την εποχή μας.
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια
Βασική θέση της Π.Α.Σ.Π. είναι ότι στο ξεκίνημα του νέου αιώνα η γνώση αποτελεί την κινητήρια δύναμη μιας καλώς εννοούμενης σύγχρονης κοινωνίας.
Η παιδεία αποτελεί σήμερα τον βασικό φορέα οικονομικής πολιτισμικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Η διάδοση της γνώσης είναι το διαβατήριο προς την ευημερία μιας κοινωνίας , με αποτέλεσμα ένα σύγχρονο κράτος και ένα σύγχρονο Δημοκρατικό πολίτευμα να στηρίζεται τελικά στο επίπεδο μόρφωσης του λαού.
Η θεωρητική μας προσέγγιση για το πως αντιμετωπίζουμε την γνώση απορρέει από τις βασικές μας αρχές , η παιδεία αποτελούσε ανέκαθεν για μας και πόσο μάλλον σήμερα στην εποχή της πληροφορίας, το ύψιστο κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να προσφέρεται από το κράτος δωρεάν. Για μας το ελεύθερο και χωρίς περιορισμούς δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση αποτελεί δομικό χαρακτηριστικό Δημοκρατίας , Ισότητας , και Κοινωνικής Δικαιοσύνης.
Δεν αντιμετωπίζουμε την εκπαίδευση ως προϊόν που λειτουργεί στα πλαίσια του ανταγωνισμού της ελεύθερης αγοράς. Δεν θα ανεχτούμε καμία εμπλοκή του ιδιωτικού κεφαλαίου , ντόπιου ή ξένου στην εκπαιδευτική διαδικασία και στο πρόγραμμα σπουδών των πανεπιστημίων. Δεν θα επιτρέψουμε την αναπαραγωγή των ταξικών φραγμών στο χώρο του πανεπιστημίου , καθώς και την δημιουργία φοιτητών και συνεπώς εργαζομένων πολλαπλών ταχυτήτων , δεν ασπαζόμαστε λογικές εκπαίδευσης που παράγουν αναλώσιμο και απολύτως εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό.
Για την Π.Α.Σ.Π. η κατάργηση του Ενιαίου Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το άνοιγμα αυτής στη ιδιωτική αγορά όχι μόνο δεν θα λύσει το πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά θα το εντείνει σε συνδυασμό και με την ήδη εντέχνως υποκινούμενη υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων .
Πιστεύουμε πως η τωρινή απογοητευτική κατάσταση της τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης δεν είναι τυχαία , αλλά είναι προϊόν συγκεκριμένης νεοφιλεύθερης πολιτικής που σαν σκοπό έχει την υποβάθμιση του συστήματος και την έλευση εν συνεχεία του ιδιωτικού πανεπιστημίου ως μοναδική λύση. Τελικός πολιτικός και κοινωνικός μας στόχος είναι η προάσπιση και επέκταση του Ενιαίου Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σ’αυτό είμαστε αδιαπραγμάτευτοι .
Όλοι μας οι αγώνες γίνονται κάτω από το πρίσμα της ενίσχυσης και της
ανάπτυξης του δημοσίου πανεπιστημίου , της εξασφάλισης της ποιότητας της
παρεχόμενης γνώσης και της βελτιστοποίησης της λειτουργίας του , με σκοπό την παραγωγή ολοκληρωμένων επιστημόνων , την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και φυσικά την μέγιστη δυνατή κάλυψη της αυξημένης ζήτησης για τριτοβάθμια εκπαίδευση .
Μέσα από το μαζικό φοιτητικό κίνημα καθώς και μέσω των οργάνων συνδιοίκησης παλεύουμε καθημερινά για ένα σύγχρονο δημόσιο πανεπιστήμιο
πλήρως χρηματοδοτούμενο από κρατικούς πόρους και απορρίπτουμε κάθε ημμίμετρη λύση ιδιωτικής ή οποιουδήποτε άλλου μορφώματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αξιολόγηση
  Η Θέσπιση πλαισίου αξιολόγησης της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων/Τμημάτων τόσο σε εσωτερικό επίπεδο όσο και σε εξωτερικό είναι
αναγκαία και θεμιτή. Σε εσωτερικό επίπεδο από επιτροπή που θα ορίζεται από τη Γ.Σ. Τμήματος με τη συμμετοχή και φοιτητών και σε επίπεδο πανεπιστημίου από τη Σύγκλητο επίσης με τη συμμετοχή των φοιτητών. Σε επίπεδο εθνικό από Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή. Τα κριτήρια αξιολόγησης τόσο στο επίπεδο του τμήματος, του πανεπιστημίου όσο και στο εθνικό πρέπει να προάγουν την ποιότητα στην εκπαιδευτική λειτουργία, στην υλικοτεχνική υποδομή και στο συνεργατικό αποτέλεσμα φοιτητών και καθηγητών.
Απαραίτητες προϋποθέσεις για εμάς είναι το αποτέλεσμα της αξιολόγησης να μην οδηγεί σε σειρά κατάταξης των πανεπιστημίων/τμημάτων (επομένως και των πτυχίων) αλλά σε αναβάθμιση των ιδρυμάτων/ Τμημάτων/ Τομέων που αντιμετωπίζουν οικονομικά και υλικοτεχνικά προβλήματα αλλά και σε πειθαρχικές κυρώσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο δεν προσφέρει στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, στην ανάδειξη των θετικών δράσεων εκπαιδευτικού προσωπικού και ιδρυμάτων/ τμημάτων/ τομέων, στην ορθολογική ιεράρχηση των αναγκών της Παιδείας και στη χάραξη μιας ορθολογικής πολιτικής για τα ιδρύματα και από τα ιδρύματα.
Απαιτούμε θεσμοθέτηση της αξιολόγησης του έργου των Πανεπιστημίων κοινωνική λογοδοσία ‐ με καλά ορισμένους και διαφανείς κανόνες και φοιτητική συμμετοχή, και ταυτόχρονα ανάληψη ρητής δέσμευσης της πολιτείας να ενισχύσει οικονομικά και να απελευθερώσει θεσμικά τα Δημόσια Πανεπιστήμια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα αναδειχθούν από την αξιολόγηση.
Πανεπιστημιακά Συγγράμματα
Το ζήτημα των Πανεπιστημιακών Συγγραμμάτων είναι ίσως από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν το Πανεπιστήμιο, το φοιτητή και την
πολιτεία. Τα συγγράμματα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θέση μας είναι το ανυποχώρητο αξίωμα της διατήρησης του δωρεάν και δημοσίου χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και ως εκ τούτου, ανυποχώρητη και αξιωματική είναι η θέση μας για τη διανομή δωρεάν συγγραμμάτων.
Οι προτάσεις μας:
1. Η χορήγηση δωρεάν συγγραμμάτων αποτελεί βασικό και αναπόσπαστο στοιχείο της δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
2. Για την καλύτερη, οικονομικότερη και ταχύτερη απόκτηση των συγγραμμάτων, αλλά και για την απεξάρτηση της διαδικασίας παραγωγής και διανομής τους από αλλότρια προς το Πανεπιστήμιο οικονομικά συμφέροντα, θα πρέπει να ενταθεί η ανάπτυξη Πανεπιστημιακών Εκδοτικών Οίκων και Τυπογραφείων. Συγχρόνως, η παροχή ενός και μόνο συγγράμματος αλλοιώνει την όποια προσπάθεια για πολύπλευρη προσέγγιση και δημιουργεί μεγάλα και ουσιαστικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.Για εμάς ένα σύγγραμμα δεν φτάνει να καλύψει ένα γνωστικό αντικείμενο,ως λύση προτείνουμε την διανομή ενός τουλάχιστον έντυπου συγγράμματος αλλά και
ταυτόχρονα
3. Την Ανάπτυξη Διαδικτυακών Βιβλιοθηκών όπου οι φοιτητές θα μπορούν να
έχουν άμεση πρόσβαση σε‐αρκετά‐ηλεκτρονικά συγγράμματα για να καλύψουν το αντικείμενο του εκάστοτε μαθήματος και να έχουν πρόσβαση σε μια δωρεάν κοιτίδα γνώσης που θα διευρύνει τους ορίζοντες και τις δυνατότητές τους.
Δωρεάν συγγράμματα για κάθε φοιτητή σε όλα τα μαθήματα.
Για εμάς η Γνώση είναι δύναμη,όχι αδυναμία...
Θέσεις Π.Α.Σ.Π. Σ.Θ.Ε
Οι θέσεις μας για την Παιδεία,το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και την Σχολή Θετικών Επιστημών

Παιδεία
• Στηρίζουμε και απαιτούμε δημόσιο, δωρεάν και σύγχρονο Πανεπιστήμιο, κέντρο παραγωγής και διάδοσης επιστημονικής γνώσης, καινοτομίας και αξιών, που θα παρέχει στους φοιτητές τα εφόδια ανάδειξής τους σε επιστήμονες ‐ κοινωνικά ενεργούς πολίτες ‐ έτοιμους να συμβάλλουν «με λογισμό και μ’ όνειρο» στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας μας.

• Αγωνιζόμαστε, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ακαδημαϊκής μας κοινότητας, για ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο, κέντρο ελεύθερου και δημοκρατικού Διαλόγου, κέντρο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών, χωρίς αντιδημοκρατικές εκδηλώσεις αυταρχισμού και βίας στο εσωτερικό του, από όπου αυτές και αν προέρχονται.

• Ναι στην πλήρη αυτοδιοίκηση των Πανεπιστημίων, σύμφωνα με όσα προβλέπει το κυρίαρχο άρθρο16 του Συντάγματος.

• Απόσυρση του Νέου Νόμου Πλαίσιου,προσωρινή επαναφορά του προηγούμενου και άμεση εκκίνηση διαδικασιών για σύνταξη ενός νέου,με κυρίαρχο συντάκτη την ακαδημαϊκή κοινότητα.

• Δωρεάν συγγράμματα για κάθε φοιτητή σε όλα τα μαθήματα και ανάπτυξη διαδικτυακών βιβλιοθηκών.

• Δωρεάν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών με διαφανείς διαδικασίες αξιολόγησης.

• Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης του έργου των Πανεπιστημίων – κοινωνική λογοδοσία ‐ με καλά ορισμένους και διαφανείς κανόνες και φοιτητική συμμετοχή, και ταυτόχρονα ανάληψη ρητής δέσμευσης της πολιτείας να ενισχύσει οικονομικά και να απελευθερώσει θεσμικά τα Δημόσια Πανεπιστήμια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα αναδειχθούν από την αξιολόγηση. Όχι αξιολόγηση για την αξιολόγηση!

• Αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία και την Έρευνα, τουλάχιστον σε ποσοστά 5%
και 2% αντίστοιχα, και κοινό θεσμικό πλαίσιο και στρατηγική για την εκπαίδευση και την έρευνα.

• Διεκδικούμε την 1:1 εκπροσώπηση στα όργανα διοίκησης.

• Όχι στην ίδρυση ιδιωτικών και μη κρατικών Πανεπιστημίων.

• Όχι στην εξίσωση των τρίχρονων bachelor με τα πτυχία των ελληνικών Πανεπιστημίων.

• Όχι στο Νόμο της Κυβέρνησης για την αξιολόγηση.

• Όχι στον νόμο για τα Ι.Δ.Β.Ε.

• Όχι στην εφαρμογή του ανωτάτου ορίου φοίτησης.


Η πρόοδος και η αναβάθμιση του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου
μπορεί και πρέπει να επιτευχθεί με την ουσιαστική χρηματοδότηση του γιαεκπαίδευση και έρευνα και με την αφοσίωση όλων των φορέων του.
Φοιτητική Μέριμνα

• Ολική και ποιοτική δωρεάν σίτιση και στέγαση.

• Αποκλειστική διαχείριση των φοιτητικών κατοικιών από όργανα του Πανεπιστημίου και σημαντική συμμετοχή φοιτητών σε αυτά.

• Άμεση και ουσιαστική λειτουργία των επιτροπών των φοιτητών για θέματα σίτισης και στέγασης.

• Εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και τακτικός εσωτερικός έλεγχος.

• Εικοσιτετράωρη λειτουργία των εργαστηρίων με την χρήση smart card.

• Αύξηση των ορών εξυπηρέτησης της Γραμματείας του Τμήματος.

• Αύξηση των ωρών λειτουργίας της βιβλιοθήκης.

• Αύξηση των αστικών δρομολογίων,ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.

• Τακτική συγκοινωνία με το αεροδρόμιο.

Δεν υπάρχει αλλαγή χωρίς αγώνα...
Δεν υπάρχει αγώνας χωρίς πίστη,χωρίς πολιτική και ηθική συνέπεια, χωρίς κόστος και χωρίς αρχές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολίασε...Πρότεινε...